אם אתה פותח עסק מקוון, אינך יכול לצפות מהלקוחות הפוטנציאליים שימצאו אותך ויוציאו כסף על המוצר או השירות שלך. עליך לבנות תוכנית שיווק דיגיטלי לעסק שלך.במילים אחרות, לקדם את האתר שלך למקומות הנכונים ולאנשים הנכונים כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. זו יכולה להיראות משימה מרתיעה, במיוחד אם אתה חדש לגמרי בעולם העסקים דיגיטליים.
מדריך יסודות השיווק הדיגיטלי.
מדריך זה כנראה יהיה מועיל ביותר אם עדיין לא פתחת את האתר שלך. אבל גם אם האתר שלך כבר פועל, תמצא שפע של מידע שיאפשר לך לקחת את העסק שלך לשלב הבא.
1. הגדר את הקהל שלך
ראשית, עליך להחליט למי השיווק דיגיטלי שלך יפנה. מפתה להעמיד פנים שהמוצר או העסק שלך יעניין את כולם, אך במציאות, מה שתעשה לא יהיה מעניין עבור מספר משמעותי של אנשים. זה אומר שאתה צריך לוודא שהמאמצים שלך מתמקדים במי שיש לו סיכוי גבוה ביותר לעשות איתך עסקים.
כמה אלמנטים מהקהל שלך יהיו ברורים – למשל, אם אתה מוכר מוצר שמשמש נשים בלבד. אולם במקרים אחרים הקובעים של הקהל שלך לא יהיו ברורים מאליהם.
יתכן שכבר עשית הבנה של קהל היעד שלך בשלבים המוקדמים של תכנון העסק שלך.
ברגע שאתה מבין במה אנשים מתעניינים, הכוונון המיועד של מיקוד מסעות הפרסום הדיגיטליים שלך הופך להיות הרבה יותר קל.
2. החליטו על טון הדיבור שלך
טון הדיבור שלך עוסק בוודא שאתה מתקשר עם אנשים כפי שהם מצפים ממך. לדוגמה, אם אתה יועץ הנהלת חשבונות, סביר יותר שתדבר בנימה רשמית.
אם אתה מוכר מוצרים המיועדים לשוק הנוער, אתה אוהב להשתמש בנימת דיבור לא פורמלית מאוד.
טון הדיבור שלך יהיה ייחודי כמו העסק שלך. למעשה, יש רק כלל אחד נחרץ בתחום זה – להיות עקבי. עליך להשתמש באותה שפה בכל התקשורת השיווקית שלך ובאתר שלך. משמעות הדבר היא שעליך לשכתב את סגנון האתר שלך כך שיתאים לטון הדיבור שלך.
3. החליטו באילו ערוצי שיווק דיגיטליים תשתמשו.
כעת אתה מוכן לחשוב כיצד אתה רוצה למשוך לידים. בגדול, האפשרויות שלך הן
- קידום ממומן
- קידום אורגני
- מודעות לתצוגה
- מדיה חברתית
- דוא"ל
סביר שתגלו שבסופו של דבר תשתמשו בתערובת של חמשת האזורים הללו.
בואו נסתכל מהו כל ערוץ, היתרונות והחסרונות שלו.
קידום ממומן:
קידום ממומן או פרסום במנועי חיפוש מאפשר לעסקים לשלם כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש. גוגל היא ללא ספק השחקנית הגדולה ביותר בשוק זה, ולכן נתמקד בכך. על ידי יצירת חשבון Google Ads, תוכל ליצור מודעות המבוססות על מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלך. .כאשר אנשים לוחצים על מודעות מפורסות בתשלום, הם נכנסים לאתר שלך ומבצעים רכישה. היתרון בפרסום ברשת החיפוש בתשלום הוא בכך שהוא מושך במהירות את תשומת הלב לעסק שלך. החיסרון הוא שזה מחייב השקעה מתמדת ולעיתים לא זולה.
קידום אורגני:
קידום אתר אורגני הוא מקרה כאשר אנשים משתמשים בגוגל או במנוע חיפוש אחר ולוחצים על תוצאה שאינה פרסומת. כדי להשתמש בו בהצלחה כערוץ שיווקי, עליך לדרג היטב במנועי החיפוש את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלך. לשם כך עליך לעבוד על אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). לא סביר שתראה תוצאות SEO בין לילה, מה שאומר שזה לא יוביל למכירות רבות בעסק שלך כשתתחיל בפעם הראשונה. יתר על כן, קשה לדרג על פי תנאי תחרות. עם זאת, קידום אתרים אורגני טוב יכול להניע כמות לידים לעסק משמעותית באמצעות חיפוש אורגני. זו השקעה לטווח ארוך, אבל שווה את זה.
פרסום ברשת המדיה:
האם ביקרת פעם באתר ואז גילית שמודעות החברה ממשיכות להופיע בכל אתר שאתה מבקר אחר כך? זוהי פרסומת נוצצת. או ליתר דיוק, זוהי מודעת תצוגה שמשתמשת בעוגיות כדי לעקוב אחר הפעילות המקוונת שלך ולהראות לך פרסומות הקשורות לאתר שבו אתה מבקר. כמו בחיפוש בתשלום, גוגל שולטת בשוק הפרסום לתצוגה. מודעות לתצוגה יאפשרו לך להגיע לקהל גדול במהירות, אם כי הן נוטות להצליח פחות בייצור מכירות מאשר חיפוש בתשלום.
שיווק במדיה חברתית:
שיווק במדיה חברתית הוא נושא עצום, אז הנה רק היסודות. כמעט כל הרשתות החברתיות מציעות לך את האפשרות לקדם את העסק שלך בצורה כזו או אחרת. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להחליט איזה מהם מתאים לעסק שלך. לשם כך, השווה את הדמויות שאתה יוצר עם הדמוגרפיה שבהן משתמשת כל רשת חברתית.
סביר להניח שתגלו שכנראה כדאי להיות בפייסבוק מכיוון שיש לה בסיס משתמשים כה עצום ורשת אחרת, מיוחדת יותר כמו אינסטגרם או פינטרסט.
אתה גם צריך להחליט אם אתה רוצה להתמקד במדיה חברתית אורגנית – כלומר, לא לשלם כדי לקדם את דפי המדיה החברתית שלך ולקוות שהתוכן שאתה מפרסם הופך לוויראלי, או אם אתה רוצה להריץ כמה מודעות מדיה חברתית בתשלום.
למעשה, סביר להניח שתסיים להפעיל מודעות בתשלום מכיוון שהמדיה החברתית מקשה יותר ויותר להצליח בשיווק ברשתות החברתיות מבלי שתצטרך להוציא כסף.
שיווק בדוא"ל:
לפעמים שיווק בדוא"ל נחשב מיושן, אך הוא עדיין כלי עוצמתי להפליא כאשר משתמשים בו נכון. החיסרון הגדול ביותר בשיווק בדוא"ל הוא בכך שהוא אינו יכול לייצר עניין ראשוני בעסק. לפני שתוכל להשתמש בשיווק בדוא"ל, עליך לגרום לאנשים למסור לך את כתובת הדוא"ל שלהם. המשמעות היא שהם צריכים להיות מודעים לעסק שלך תחילה. (עמדו בפיתוי לרכוש רשימות דיוור – הן אינן מובילות לקמפיינים שיווקיים טובים בדוא"ל, ותוכלו לעבור על החוק.) עם זאת, כוחו של שיווק בדוא"ל הוא בכך שהוא יכול לעזור לכם לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם פוטנציאל פוטנציאלי. הלקוח לאחר האופן שבו הוא מבקר באתר שלך לראשונה. אם יש לך את כתובת הדוא"ל שלו והרשות ליצור איתם קשר, תוכל לשלוח למישהו הנחות ומבצעים מיוחדים כדי לעודד אותו להפוך ללקוח. לאחר שהם הפכו ללקוחות, תוכל להשתמש בדוא"ל כדי ליצור מכירות חוזרות.
4. הציבו יעדים
כנראה שכבר יש לך מטרות עסקיות. יעדי השיווק הדיגיטליים שלך יהיו קשורים ליעדים קיימים אלה, אם כי שונים מהם.
האופן שבו אתה מגדיר את יעדי השיווק שלך יהיה תלוי באילו ערוצים אתה בוחר להשתמש ובמה בדיוק אתה רוצה להשיג. עם זאת, כל יעדי השיווק שלך צריכים להיות ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים (ליעדים העסקיים הכוללים שלך) ומוגבלים בזמן. שיטה זו של הגדרת מטרות נקראת מטרות חכמות.
5. מעקב אחרי פעילות האתר גוגל אנליטיקס
עליך להיות בעל דרך כלשהי למדוד את מאמצי השיווק הדיגיטלי שלך. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות Google Analytics. הנתונים שמספקת GA, יחד עם הנתונים שמספקים בכלים אחרים שבהם אתה משתמש, יעזרו לך לעקוב אחר מה עובד ומה טעון שיפור. הדבר הטוב ביותר ב- GA הוא שהיא מאפשרת לך לראות כיצד אנשים מגיעים לאתר שלך, מה הם עושים בזמן שהם באתר שלך ומה הם קונים ממך.
6. פיתוח תוכנית בדיקה
לבסוף, עליך להודות כי השיווק הדיגיטלי שלך לעולם לא יהיה מושלמים. המשמעות היא שעליך לבדוק אילו שיפורים תוכל לבצע. לאחר שהשקת את מסעות הפרסום הדיגיטליים הראשונים שלך, כדאי להתחיל לשנות דברים כדי לראות מה עובד ומה לא. מערכת בדיקה טובה יכולה לעזור לך לשפר את ביצועי השיווק שלך ולכן להגדיל את המכירות וההכנסות שלך.
לסיכום:
עשית רשימה של מה שאתה צריך לעשות כדי להתחיל בשיווק דיגיטלי. אבל תמיד יש הרבה מה ללמוד.