רעיונות לכתיבת תוכן לאתרים
זה באמת משימה קשה לגרום לקוראים שלך להתעניין בתוכן הרלוונטי של האתר שלך. משתמשים מבלים לעתים קרובות כמה שניות על דף כדי לקבוע אם הם יישארו בו. המפתח למשוך את תשומת לב המשתמשים הוא תוכן איכותי לאתר שיעסיק את הקהל שלכם ויהפוך את האתר שלכם לאפקטיבי. עם זאת,
מה נדרש כדי ליצור אותו? להלן כמה מהשלבים המרכזיים לפיתוח אסטרטגיית כתיבת תוכן חזקה וממוקדת ללקוחות לאתרים ארגוניים.
הגדר את מטרת האתר שלך
כל אסטרטגיה צריכה להתחיל במטרה מכיוון שהיא מאפשרת לך לדעת היכן למקד את המאמצים שלך וכיצד למדוד הצלחה.
מה אתה רוצה להשיג עם התוכן שלך?
האם תוכן אתר צריך למכור מוצר בחנות וירטואלית?
או שאולי המטרה היא לקדם אתר ומשוך לקוחות חדשים?
על ידי הבנת המטרה העיקרית של תוכן האתר שלך, תוכל להכין את עצמך טוב יותר לתהליך היצירה, כך שזיהוי סדרי העדיפויות העיקריים שלך יעזור לך לפתח אסטרטגיה מוצלחת יותר.
הכירו את הקהל של האתר
בעת יצירת תוכן לדפים ארגוניים, בעלי אתרים חושבים על מה שהן רוצות לומר, ולא על מה שהקהל שלהן רוצה לקרוא. לפני כתיבת התוכן לאתר תדמית, שימו לב לכמה אלמנטים מרכזיים.
רמת ידע של נמען
אם בכוונתך למקד את התוכן שלך למומחים, השפה תהיה שונה מתכנים המיועדים למתחילים. פרטים אלה ומאפייני משתמש הקצה יעזרו לך לבחור את השפה המתאימה לתקשורת.
איך אני מוצא אתר?
הבנה מהיכן מגיע הקהל שלך או מה הם עשויים לחפש כשהם נוחתים בדף שלך עוזרת רבות במיקום התוכן שלך. משתמשים מוצאים אתרים בדרכים שונות – באמצעות קישורים מאתרים אחרים, דרך רשתות חברתיות או מנועי חיפוש. אז תחשבו שוב על הנמענים – לאיזה סוג שאילתות הם יכניסו, למשל, בגוגל? והכנס את המשפטים האלה לכותרות ולכותרות משנה.
מה הם באמת רוצים לדעת
הבסיס לכתיבת תוכן יעיל בדף הוא לדעת מה המבקרים שלך מחפשים ומה הם רואים כרלוונטיים לאתר שלך. אם אתה יכול לענות טוב יותר על שאלות הקהל שלך מאשר המתחרים שלך, יש לך הרבה יותר סיכוי להפוך אותם ללקוחות.
תחומי עניין של משתמשים
על ידי ידיעה במה המבקרים שלך מתעניינים מלבד דף הנחיתה שאתה יוצר, תוכל לדעת מה להוסיף לתוכן האתר שלך כדי לשמור על אינטראקציה עם האתר שלך.
חקור אתרים מתחרים
השוואת האתר שלך לאלה של המתחרים שלך תיתן לך מידע רב. אחרי הכל, הקהל שלך מבקר גם באתרים של מתחרים, כך שתוכל למצוא שם משהו שיכול להיראות מעניין מבחינת המשתמש. מחקר כזה יכול גם לחשוף מגמות בתעשייה בתוכן האתר ולזהות שינויים אסטרטגיים או טקטיקות חדשות. כמו כן, אל תשכח כי ביקור באתרים מתחרים הוא מקור ההשראה בהישג ידך, ולכן נושאים חדשים מוצגים בצורה נגישה מאוד. שימו לב במיוחד לפורמט ולמבנה התוכן, אך מעל לכל המרחבים – אלה יכולים להיות נושאים שהקהל שלכם דואג להם ואף אחד לא נגע בהם עדיין. פערי נושאים הם הזדמנות מצוינת ליצור תוכן חדש ולהפוך לסמכות בתחום.
ייעל את האתר שלך לקידום אתרים
בעת כתיבת תוכן לדפי אתר שלך, השתמש בשיטות מומלצות בנושא קידום אתרים כדי לעזור לאתר שלך לדרג בחיפוש. השתמש במילת המפתח הראשית שלך באופן טבעי בכל התוכן שלך והכלול אותה בכותרת הדף שלך, במטא תגים ובתיאור. זהו גם אות למנועי החיפוש שהוא מתקשר מהו הדף וכי יש לו ערך מסוים. אופטימיזציה למנועי חיפוש אינה מושלמת ללא כלים, לכן כדי לבדוק את SEO שלך בדף, השתמש בפתרונות המספקים מידע על שגיאות וטיפים שיעזרו לפתור בעיות שונות.
למדוד ולנתח תוכן באתר
לאחר שתתחיל לפרסם, התחל לנתח ולמדוד את התוכן שאתה יוצר. ללא סטטיסטיקה, לא תבדוק את יעילות הטקסטים, לכן השתמש בכלים המאפשרים לך לנתח את האתר. מחקרים מראים שבני אדם מעבדים מידע חזותי מהר יותר מטקסט, לכן הוסיפו לתוכן שלכם אינפוגרפיקה ואלמנטים חזותיים אחרים. שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך מסובך, לכן אל תצפה לתוצאות ניכרות ביום הראשון או אפילו בחודש. תן לעצמך קצת זמן, במיוחד כשאתה מתחיל עם אתר חדש.
בעוד יצירת תוכן דורשת עבודה, היא מהווה דרך יעילה להגדיל את נראות האתר שלך באינטרנט ולבנות מוניטין עם הקהל הנכון. על ידי הקפדה על השלבים הבסיסיים המתוארים לעיל, תוכל ללמוד כיצד לכתוב תוכן שימשוך קוראים ויסייע לעסק שלך לצמוח עוד יותר.