יכולות גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס הינו הכלי היעיל ביותר לאיסוף סטטיסטיקות באינטרנט. יש אנשים שמחפשים תוכנה חדשה כל הזמן, אבל לרוב הכלים הפשוטים ביותר. דוגמה מצוינת היא גוגל אנליטיקס, שהוא ככל הנראה הכלי הידוע ביותר למדידת תעבורת האתר.
היכולות של גוגל אנליטיקס ממש מעולות. ניתן להשתמש בו, למשל, באוטומציה שיווקית.
כלים לעבודה של מומחה גוגל אנליטיקס
מידע על הנמען – גיל, מין, תחומי עניין, מידע דמוגרפי וגיאוגרפי. Google Analytics אוסף כמות גדולה של מידע על האנשים המבקרים בדפים שלך. אתה יכול להשתמש בהם, למשל, כדי לתכנן את התוכן שלך או את מסע הפרסום שלך בפייסבוק.
מידע תנועה – מספר המשתמשים המבקרים באתר שלך, מספר המשתמשים החדשים, מספר הצפיות בדף, הפעלות, משך ההפעלה, שיעור היציאה מדף הכניסה. שוב, זהו רק חלק קטן מהמידע שאתה יכול לקבל מגוגל אנליטיקס.
מקורות תנועה – אתה יכול לדרג את מקורות התנועה שלך. כמה אנשים אתה מקבל ממנועי חיפוש, כמה אנשים מבקרים באתר שלך מרשתות חברתיות וכמה ישירות מאתרים אחרים שבהם אתה, למשל, הפעלת קידום.
הדפים הפופולריים ביותר – תוכל להעריך אילו דפים באתר שלך הם הפופולריים ביותר ולהשתמש בהם, למשל על ידי קישור למוצר שאתה מוכר כעת.
זרימת משתמשים – הודות לכך אתה יודע לאיזה כיוון הולכים הנמענים שלך ובאיזה שלב הם עוזבים את האתר שלך. באילו דפי משנה הם מבקרים ומה הם עושים לאחר ביקור.
המרות – בעת השקת חנות מקוונת או סתם מכירה, ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי למדוד המרות. בדרך זו, לעתים קרובות תוכלו לקבל תוצאות מדויקות ואמינות יותר מתוצאות ממערכות מכירה.
איך להתחיל ?
אם ברצונך להשתמש ב-Google Analytics, עליך לבצע תחילה שני שלבים:
- יצירת חשבון גוגל אנליטיקס
- הוסף קוד מעקב לאתר שלך
הנקודה השנייה חשובה מאוד. Google Analytics יאסוף וינתח מידע על תנועה רק אם לאתר שלך יש קוד מתאים. זה חשוב כאשר אתה מבצע כמה שינויים באתר האינטרנט שלך, כגון שינוי ערכת הנושא של וורדפרס.
אם אתה משתמש בכלי CMS קראו גם 10 דרכים לקידום אתר חנות וירטואלית, כדאי לשקול להוסיף תוסף מתאים לאתר שלך כדי שתוכל להיות בטוח שהקוד של גוגל אנליטיקס תמיד יהיה באתר שלך.
נתוני תעבורה בסיסיים
בדרך כלל כולם מתחילים בניתוח תנועה בסיסי. כאן, למעשה, ניתן לראות את הדבר החשוב ביותר מיד לאחר הכניסה לפאנל של גוגל אנליטיקס. תמצא מידע על:
- מספר המשתמשים המבקרים באתר שלך מדי יום
- קצב הקפיצה
- מספר הפעלות, משך הפגישה הממוצע ומספר הדפים שנצפו במהלך הפגישה
הגרף מציג נתונים עבור 30 הימים האחרונים. אתה יכול לשנות את התצוגה ליומי, שבועי, שעה. אתה יכול גם לבחור תקופה אחרת של הנתונים המוצגים. בדרך כלל, ניתוח התנועה באתר מוגבל למסך התחלה זה. הודות לכך, תוכלו, בין היתר, לזהות האם התנועה לאתר שלכם עולה או יורדת – וזה יאפשר לכם להעריך את יעילות הפעילות השיווקית שלכם.
מה צריך להסתכל כאשר מנתחים תנועה?
שימו לב היטב לאופן שבו התנועה באתר שלכם משתנה בטווח הארוך. האם ההזרמה תגדל או תקטן בחודשים הקרובים? שימו לב גם לתרומה של מקורות תנועה שונים לאורך תקופה ארוכה יותר.
יש להתבונן בירידות הגדולות ולעלייה בתנועה לאתר שלכם. בכל פעם שקורה משהו חריג, עבור אל הכרטיסייה קבל כדי למצוא את מקור האנומליה. כדי למצוא אותם, ייתכן שתצטרך לצמצם את זמן המחקר שלך, אתה יכול פשוט לבחור את הימים שמעניינים אותך.
קידום אתרים בגוגל – מדדו תנועה בעת הפעלת קמפיינים שיווקיים שונים.