המלצות לקידום אתר וורדפרס לבד
אופטימיזציה של אתר וורדפרס שלך:
1. מצאו ספק אירוח אמין
באופן כללי, ככל שהאירוח טוב יותר כך התוכן שלך מוגש מהר יותר למשתמשים שלך. וזה חשוב במיוחד כעת כשמדדי אינטרנט בסיסיים הפכו לגורם דירוג, ושיפור המהירות האתר הוא שיפור הדירוג.
ישנם משתנים רבים המשפיעים על איכות האירוח, אך השאלה העיקרית היא האם אירוח משותף או מנוהל. אירוח משותף הוא כאשר מספר אתרים משתמשים באותו שרת. המשמעות היא שאתה יכול לגשת לאותה קיבולת שרת כמו אתרים אחרים. ואם לא נותר לך מספיק קיבולת שרת, ביצועי האתר שלך יירדו באופן דרמטי.
אירוח מנוהל הוא כאשר האתר שלך מובטח לקיבולת שרת מסוימת. בנוסף, אירוח מנוהל מגיע בדרך כלל עם המון יתרונות נוספים כמו CDN, תעודת SSL, גיבויים תכופים ותמיכה טכנית.
למען ההגינות, שימוש באירוח משותף הוא רק לעתים נדירות בעיה עבור אתרים קטנים, ולכן אירוח מנוהל אינו הכרחי לכולם.
מבחינת עלות, אירוח משותף עולה בדרך כלל רק 5 $ לחודש, בעוד שאירוח מנוהל הוא לעתים רחוקות פחות מ -20 $ לחודש. והעלות עולה במהירות אם אתה צריך יותר מקום. כמה מפתרונות אירוח וורדפרס המנוהלים הפופולריים ביותר.
2. הפעל תעודת SSL
בשנת 2014, Google הוסיפה HTTPS לרשימת גורמי הדירוג שלה. זהו אינו אחד מאיתני הדירוג החשובים ביותר, אך המעבר ל- HTTPS עדיין יכול לתת לך דחיפה קלה בדירוג האתר.
שלא כמו רוב פלטפורמות CMS אחרות, מערכת וורדפרס אינה מספקת תעודת SSL מהקופסה. הדרך הקלה ביותר לקבל תעודת SSL היא כנראה מספק האירוח שלך. רוב חברות האחסון מציעות בימים אלה תעודת SSL בחינם.
3. השתמש במבנה ידידותי ל- SEO
וורדפרס מציעה מספר תבניות למבנה כתובת האתר שלך, כמו גם את היכולת ליצור תבנית כתובת אתר מותאמת אישית. לאחר שתבחר תבנית, היא תשמש אותך באתר שלך.
הדפוס הפשוט אינו תיאורי ומחמיץ את ההזדמנות להשתמש במילות מפתח בכתובת האתר. לפיכך, משתמשים אינם יכולים לקרוא את כתובות האתרים שלך כמו מנועי חיפוש, כך שזו גם בעיה של חווית משתמש.
4. בחר תבנית עיצוב וורדפרס ידידותית ל- SEO
וורדפרס מגיעה עם אלפי ערכות נושא בחינם בתשלום, ורובן מעוצבות בצורה מושכת מאוד. אבל מאחורי חזית זו, ניתן לרבד את הנושא עם קוד מיותר, או להגיב בצורה גרועה למסכים ניידים, או שבקושי יש להם אפשרויות התאמה אישית. וגם עד שהכל ברור, שינוי הנושא יהווה אי נוחות גדולה.
לשם כך, כדאי להתחיל עם נושא ותיק שיש לו הרבה משוב והוכיח את עצמו בתחום. כמה מהנושאים הפופולריים ביותר של וורדפרס ל- SEO כוללים את Divi, OceanWP ואסטרה. אבל, אם אתה רוצה להשתמש בנושא אחר, מומלץ ללכת להדגמה של הנושא ולהפעיל אותו באמצעות כלי web.dev של Google לביקורת מהירה. קרא גם עיצוב האתר שלך: התאמה מלאה לצרכי העסק
5. שימוש נכון עם תוספים של וורדפרס
וורדפרס היא לרוב הבחירה של חובבי אתרים עם מעט מיומנות טכנית. לכן, בכל פעם שהם נתקלים בבעיה טכנית , הם לרוב מתקינים תוסף לפתרון מהיר וקל. למרות שזו אופציה מצוינת, הבעיה היא שכל תוסף נוסף מוסיף פגיעה קלה בביצועים שלך, כלומר. הופך את האתר שלך לאיטי יותר, לתקלה או לשניהם.
באופן כללי, ככל שתתקין פחות תוספים באתר וורדפרס שלך, כך ייטב. זכור, בדרך כלל יש חלופה חיצונית לרוב התוספים של וורדפרס. לדוגמה, אם ברצונך לייעל את התמונות שלך, תוכל לעשות זאת באמצעות מדחס מקוון או עורך שולחן עבודה. תוכל להוסיף סימון סכמה באמצעות Google Markup Assistant. לכל שאלה בנושא תחזוקת אתר וורדפרס >>
6. בדוק את הגדרות החשיפה שלך
בעת ההכנה להפעלת האתר שלך, זכור לשנות את הגדרות החשיפה שלך. כל האתרים החדשים אמורים להופיע בקרוב כברירת מחדל ויהפכו לגלויים רק לאחר שתפעיל אותם רשמית מלוח הניהול שלך (הגדרות> כללי >> פרטיות >>).
הוא גם משמש לעתים קרובות לציבור, ומוגבל מהגדרות אינדקס במהלך הפיתוח, כך שניתן לשתף את עיצוב האתר בקלות בין בעלי העניין. אם זה המקרה שלך, הקפד להפעיל אינדקס ברגע שאתה מוכן לשתף את האתר שלך עם מנועי חיפוש.
7. בדוק את האתר שלך באמצעות מסוף החיפוש של Google
מסוף החיפוש של Google הוא הכלי המושלם למעקב ושיפור ביצועי החיפוש. יש לו מספר קטגוריות של דוחות חיפוש המכסים ביצועים, אינדקס, חווית משתמש, שיפורי חיפוש ואבטחה.
כדי להצטרף ל- Google Search Console בקר בכלי זה ושלח את כתובת האתר שלך. Google תספק לך תג אימות שתצטרך להעתיק ולהוסיף לקוד האתר שלך. כדי להוסיף תג בוורדפרס, עבור אל האתרים שלי> כלים >> שיווק >>> תנועה >>>, גלול מטה אל הקטע שירותי אימות אתרים, הדבק את הקוד למקטע Google ולחץ על הלחצן שמור. עכשיו תחזור ל- GSC, לחץ על כפתור בדוק ו- Google תוכל למצוא את התג הזה באתר WP שלך.
8. צור והעלה את מפת האתר שלך
וורדפרס אינה מייצרת מפת אתר XML מהקופסה. אתה יכול להשתמש באחד התוספים להוספת פונקציונליות זו. מפת אתר XML של Google היא כנראה הפתרון הנפוץ והאמין ביותר. בעת בחירת תוסף מפת אתר, וודא שהוא מאפשר לך לבצע את הדברים הבאים:
- כלול / אי הכללה של כתובות אתרים מותאמות אישית;
- כלול / לא כולל טקסונומיות של וורדפרס;
- הגדר את עדיפות המעקף;
- שנה את רוחב הפס.
כל תוסף שבו תשתמש בסופו של דבר צפוי ליצור מפת אתר באופן אוטומטי בכל פעם שאתה יוצר או מוחק דף באתר שלך. סביר להניח שמפת האתר תישמר באמצעות כתובת אתר זו: www.example.com/sitemap.xml.
למרות שגוגל כנראה תמצא את מפת האתר שלך בכוחות עצמה, תוכל לאמת זאת על ידי ביקור במסוף החיפוש של Google, עבור לאינדקס> מפות אתר> והוספת כתובת ה- sitemap שלך לאינדקס.
9. עשו קידום אתרים בדף
לאחר שתגדיר את האתר שלך, הגיע הזמן למלא אותו בתוכן. להלן מספר דברים שכדאי לזכור בעת יצירת דפים חדשים באתר וורדפרס שלך.
מצא מילות מפתח בעלות פוטנציאל גבוה קודם כל, עליך למצוא את מילות המפתח שסביבן ייבנה התוכן שלך. ולא סתם מילות מפתח, אלא אלה שהסבירות הגבוהה ביותר להעביר תעבורה אורגנית. המשמעות היא מילות מפתח שמשתמשים לא מחפשים אותו לעתים קרובות, אך עדיין לא מתעללים בו על ידי המתחרים שלך.
ישנם כלים רבים למחקר מילות מפתח כעת, אך תתעודד למצוא כלי המאגד את רוב שיטות המחקר. תוכל להשתמש בתשע שיטות לאיתור מילות מפתח חדשות:
מחקר מילות מפתח בדירוג Tracker
בכרטיסייה מחקר מילות מפתח תוכל למצוא מילות מפתח שכבר מדורגות בכל אתר אינטרנט, לגלות את הפער בין מילות מפתח בינך לבין המתחרים שלך, למצוא הצעות להשלמה אוטומטית מגוגל, אמזון ויוטיוב, לחקור חיפושים קשורים ושאלות נלוות. מספר טכניקות סמנטיות אחרות.
כל שעליך לעשות הוא להזין כמה מילות מפתח ראשונות לעיון ויהיו לך אלפי רעיונות חדשים למילות מפתח. כמובן שלא לכולם יהיה שווה לעקוב, לכן כדאי לספק גם מדדים כגון נפח חיפוש וקושי במילות מפתח. תוכל לסנן מילות מפתח באמצעות פרמטרים אלה עד שיהיו ברשותך רק מילות המפתח שקל לדירוג וליצור תעבורה משמעותית:
ברגע שיש לך רשימה קצרה של מילות מפתח, תוכל למיין אותן לפי תעבורה פוטנציאלית ולהתחיל ליצור תוכן ולקדם אתר בגוגל.
השתמש בכותרות <H>
הכותרות חשובות הן אותות הדירוג והן גורמי חווית המשתמש. הם מחלקים את הדף לפלחים, מה שמקל על הניווט ושומר על מעורבות המשתמשים. הם גם מקום טוב להשתמש במילות המפתח שגילינו רק בחלק הקודם.
כדי להוסיף כותרת בוורדפרס, לחץ על הלחצן הוסף כותרת או פשוט הקלד / כותרת בתיבת הקלט.
וורדפרס מאפשרת עד שש רמות כותרות, אם כי <H1> בדרך כלל שמורה לכותרת הדף, ולעתים רחוקות יש צורך לחרוג מ- <H1> <H4>, לכן מומלץ לארגן את הדפים שלך עם <H4> <H2> כותרות לקטעים עיקריים ו <H2> <H3> כותרות לסעיפי משנה.
הוסף תג כותרת ומטא תיאור
תג הכותרת ותיאור המטא הם מה שאתה רואה בקטע החיפוש. כברירת מחדל, וורדפרס אינה מאפשרת לך להגדיר אפשרויות אלה בעת יצירת פוסט. כל מה שמותר לך ליצור הוא כותרת הדף והקטע, אך הם אינם מתויגים עם תגי ה- HTML המתאימים, כך שהם אינם תואמים את תג הכותרת ואת תיאור המטא. לכן, מבחינה טכנית, גוגל חופשית ליצור קטע חיפוש משלה מכל מה שהיא מוצאת בדף.
אם אתה רוצה קצת יותר שליטה על מה שנכנס לקטע החיפוש שלך, תוכל להשתמש בתוסף, סביר להניח שיוסט, כדי לערוך את כותרת הדף שלך ואת תיאור המטא. ב- Yoast, אתה יכול לערוך את קטע הקוד ולהגדיר את הכותרת והתיאור השונים ממה שהגדרת ככותרת וקטע במנהל וורדפרס.
גם תג הכותרת וגם תיאור המטא הם הזדמנויות מצוינות לשימוש בכמה ממילות המפתח שלך. הכותרת היא המקום שבו תוכל להשתמש במילת המפתח הראשית של הדף, בעוד שהתיאור יישאר הטוב ביותר עבור מספר וריאציות של מילות מפתח.
הוסף טקסט חלופי לתמונות
למרות שזה לא תפקידו העיקרי, טקסט alt מתאר את תוכן התמונה עבור מנוע חיפוש. תמונות אלטרנטיביות מוזנחות לעתים קרובות על ידי יוצרי תוכן, אך הן יכולות לסייע רבות בהצגת התמונות שלך בתוצאות חיפוש תמונות ולהגברת הרלוונטיות של התוכן שלך באופן כללי.
כדי להוסיף טקסטים חלופיים ב- WordPress, עבור אל קטע הטקסט Alt של עורך הבלוקים בעת הוספת תמונה לדף. Alt – הטקסטים צריכים להיות קצרים, יבשים ותיאוריים, לא ממולאים במילות מפתח.
10. ייעל את התמונות שלך
אופטימיזציה לתמונות תמיד הייתה חלק מקידום אתרים, אך כעת היא הפכה לרלוונטית במיוחד מכיוון שמומחי הרשת המיינסטרים מדרגים דפים במהירות. אחד החלקים החיוניים, צבע התוכן הגדול ביותר, קשור לתמונות בפרט, שכן תמונות נוטות להיות נתחי התוכן הגדולים ביותר בכל עמוד. לפיכך, ככל שהתמונות שלך נטענות מהר יותר, כך הדירוג שלך גבוה יותר.
הדרך המתבקשת להאיץ את טעינת התמונות היא להקל עליהם, כלומר לדחוס ולהשתמש בפורמטים הנכונים של תמונות. אם אתה רוצה לקחת את זה צעד קדימה, אתה יכול גם לדחות מסכי חוץ ולעבוד על קידוד יעיל.
בהקשר של וורדפרס, ניתן להשיג את רוב המשימות הללו באמצעות תוסף ייעול תמונה. הפלאגינים המוצעים בדרך כלל כוללים WP Smush, Imagify ו- reSmush.it. למרות שאם יש לך אתר קטן יחסית ואינך צריך לעבד טונות של תמונות, עדיין מומלץ לבחור בכלי אופטימיזציה של תמונות חיצוניות. כלים מקוונים כמו TinyJPG ו- TinyPNG דוחסים בשמחה את התמונות שלך עד כחצי מהגודל המקורי.
11. יישום סימון סכמה
אם אינך מכיר סימון סכמה, עליך בהחלט ללמוד נושא זה. בקיצור, זוהי מערכת של תגי HTML שעוזרים לגוגל למצוא מידע ספציפי בדף שלך. לדוגמה, תוכל לתייג את מספר הטלפון שלך ו- Google תדע בוודאות שזהו מספר הטלפון שלך.
היתרון בשימוש בסכימה הוא שגוגל מבינה טוב יותר את התוכן שלך ויכולה לייצג אותו טוב יותר בחיפוש. היא יכולה להשתמש בתגי סכימה ליצירת קטעי טקסט עשירים, לאכלס רישום עסקי מקומי ולבדוק אם התוכן שלך רלוונטי לסוגים מסוימים של חיפושים. למעשה, ישנם סוגים מסוימים של חיפושים שאפילו אתה לא יכול לדרג אם אין לך סכימה מיושמת בדפים שלך.
הדרך הטובה ביותר ליישם את הסכימה באתר וורדפרס שלך היא להשתמש בתוסף מתאים. אם אתה כבר משתמש ב- Yoast לצרכי SEO שלך, תוכל לבדוק את תכונות הסכימה שלה. אחרת, תוכל לחפש תוסף ייעודי ל- Schema כמו Schema או Schema & Structured Data for WP.
לאחר יישום סימון הסכימה בדפים שלך, ודא שהוא פועל עם כלי בדיקת הנתונים המובנים של Google.
12. ייעל את הקוד שלך
לבסוף, לאחר שתסיים לבנות ולייעל את אתר וורדפרס שלך, סביר להניח שתגלה שהוא כבר לא פועל בצורה חלקה כמו פעם. ערכות נושא, תוספים ושינויים ידניים נוטים להשאיר קצת עומס בקוד שלך. עם הזמן, העומס הזה משפיע על הפרודוקטיביות שלך ובעיקר על דוחות פעילות משתמשים.
אחד הדברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את ביצועי הקוד שלך הוא לצמצם את קובצי ה- HTML, JS ו- CSS שלך. המשמעות היא להסיר את כל העיצוב המיותר, דברים כמו רכיבי קוד יתום, שברי שורות והערות. למרות שהשיפורים בביצועים לרוב קטנים, אתה יכול לצפות שקבצי קוד יאבדו עד שליש מגודלם. התוספים המומלצים לעבודה זו הם Autoptimize, WP Super Minify ו- Speed Velocity Minify. לחלופין, אם אינך מעוניין להתקין תוספים נוספים ובעל אתר קטן, תוכל לנסות מסמכי קוד חיצוניים: CSSMinifier, JavaScript Minifier ומדחס HTML.
דבר נוסף שאתה יכול לנסות לייעל את הקוד שלך הוא לדחות JavaScript לא מהותי. בעיקרון שנה את הסדר שבו פיסות הקוד השונות מבוצעות בעת טעינת דפים, והעבר את הביטים הלא מהותיים בהמשך השורה. ניתן להשיג זאת שוב עם כל מספר תוספי וורדפרס, כלומר Async JavaScript, Autoptimize ו- Speed Booster Pack.
מחשבות אחרונות
בהחלט הרבה יותר קל לבנות אתר וורדפרס מאשר לבנות אותו מאפס. יחד עם זאת, רבים מהפתרונות מחוץ לקופסה בהם תוכל להשתמש בוורדפרס עולים במחיר הביצועים. אפשר לומר שזה הנושא המרכזי כשאתה מנסה לייעל אתר וורדפרס – אל תהיה מרוצה מדי מכל התוספים, בדוק היטב בעת התקנת תוכנות נוספות והשתמש בכלים חיצוניים בכל הזדמנות אפשרית.