בדיקת אתר SEO – אופטימיזציה לאתרים
תוכן עניינים
אופטימזציה לאתר SEO היא ניתוח המתבצע בדרך כלל לפני תחילת הפעילויות הקשורות למיצוב האתר. מטרתו היא לבדוק אתר אינטרנט לשימושיות מנועי חיפוש, חווית משתמש ותאימות תקנים טכניים. באמצעות אופטימזציה לאתר SEO תגלו אילו שינויים צריך לבצע באתר על מנת להפוך אותו לגלוי יותר במנועי החיפוש ולמשוך יותר תנועה. בפוסט זה נסביר מהי בדיקת אתרים לקידום בגוגל , מה היא צריכה להכיל ומדוע יש לבצע אותה. קראו עוד כיצד לבדוק את איכות האתר החדש.
מהי אופטימזציה לאתר SEO?
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא ניתוח של אתר אינטרנט המכיל מידע על הנגישות שלו, השימושיות למנועי חיפוש, שימושיות, עמידה בתקני W3C ותקינות סמנטית של הקוד.
מטרת הביקורת היא לזהות אלמנטים לשיפור. זהו השלב הראשון לקראת אופטימיזציה של אתרים, מה שיוביל בסופו של דבר לתנועה רבה יותר מתוצאות חיפוש אורגניות ויותר המרות פוטנציאליות.
תוצאות בדיקת אתר ל SEO שהוכנה על ידי הסוכנות שלנו כוללות ניתוח של רכיבים בודדים באתר והמלצות לאופטימיזציה היררכית. הם מהווים את נקודת המוצא לפעילויות קידום אתרים ושיווק תוכן עתידי. שיפור מהירות האתר וורדפרס
מהם היתרונות בביצוע בדיקת SEO?
היתרון העיקרי בביצוע בדיקת אתר SEO הוא קבלת ניתוח מלא של המצב הנוכחי של האתר ורשימת המלצות שיש לעקוב אחר כדי שהאתר ידרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. זהו שלב חשוב שאסור לדלג עליו מכיוון שהוא מאפשר לארגן פעילויות SEO וכן פעילויות שיווק כלליות (כגון פרסום בקמפיין של Google Ads או פעילויות מדיה חברתית).
מתי כדאי להזמין אופטימיזציה למנועי חיפוש?
ביקורת SEO טובה במיוחד כאשר מתחילים קידום אתר בגוגל, אך היא יכולה להיות שימושית גם במקרים הבאים:
יצירת אתר חדש – אז מטרתו היא לבדוק את הכנת האתר למיצוב. זה נעשה קצת אחרת בגלל היעדר נתונים זמינים, למשל, במסוף החיפוש של Google. הוא מבוסס בעיקר על סקירה טכנית של גרסת האתר המפותחת וניתוח התוכן שבסופו של דבר יהיה בו. ביקורת יכולה לחשוף שגיאות קיימות שניתן לפתור אותן לפני פרסום האתר.
מה כלול בביקורת SEO מלאה?
אין תבנית אחת נכונה מכיוון שהיא תלויה מאוד בתקני סוכנות או SEO. למעשה ניתן לחלק את הדוח לחלקים:
טכניים (למשל קודי תגובת שרת, הפניות מחדש, נכונות הקוד, מיקרו פורמטים),
אנליטי (למשל, ניתוח החשיפה והתנועה ממנוע החיפוש, מספר הביקורים בדפי משנה בודדים מתוצאות החיפוש וכו '),
תוכן (למשל, עושר תוכן עם ביטויים, מטא נתונים של דף, מבנה כותרת, תוכן בדף הבית ודפי משנה, דירוג איכות הפוסטים בבלוג).
באילו כלים משתמשים לביצוע ביקורת SEO?
קודם כל מנתחים את הנתונים של כלי Google: Google Search Console ו- Google Analytics, לכן חשוב לספק להם גישה. הביקורת משתמשת גם בכלים בתשלום כגון Semrush , Ahrefs, Semstorm, ועוד רבים אחרים.
כמה זמן לוקח לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש של אתר אינטרנט?
הזמן שלוקח לביקורת אתר תלוי בגודלו, במורכבות האתר ובמספר וחומרת הנושאים שהסוכנות מתמודדת איתם במהלך הביקורת.
כמה עולה אופטימזציה לאתר SEO?
סוכנויות מעריכות ביקורות על פי הקריטריונים שלהן. חברות רבות עורכות ביקורות בחינם, אך זכרו כי הן בדרך כלל נוצרות באופן אוטומטי ומכילות נתונים בלבד ללא פרשנות או המלצות.
סיכום
ביצוע אופטימזציה לאתר SEO היא פעולה שיש לנקוט בה בתחילת שיתוף הפעולה עם חברת קידום אתרים. זה מאפשר לך לברר כמה האתר צריך להיות מותאם. תוצאת אופטימזציה היא רשימת המלצות היררכית ממנה ניתן לצייר לוח זמנים.
זכור כי נכונות לעשות שינוי ופתיחות להצעות סוכנות הן גם המפתח לשיתוף פעולה אפקטיבי.