יתרונות וחסרונות של דרופשיפינג
אם אתה מחפש הזדמנות עסקית מקוונת, רוב הסיכויים שנתקלת בדרופשיפינג. Dropshipping הוא מודל עסקי מקוון שיכול להניב תשואות גבוהות ליזם המסחר האלקטרוני.
דרופשיפינג – משלוח מהמוכר לרוכש ללא מתווכים. בהתאם לכך, לבעלים של החנות המקוונת אין שום קשר למוצר, הוא לעולם לא יראה אותו. כל מה שיזם עושה הוא לפרסם מוצר מסוים, לקבל עליו הזמנה ולפנות לספק בנוגע למסירת הסחורה ללקוח. כאן נגמרות הכוחות שלך. הספק עושה את השאר. אתה מחלק את הכסף שהרוויח מהעסקה בהתאם להסכם עם הספק. לעתים קרובות, סכום הריבית הוא ההבדל בין המחירים הקמעונאיים והמחירים הסיטונאיים.
למתחילים, זהו מודל טוב מאוד לקידום העסק שלך. כך שכמו בתחילת המסע, אין צורך ברכישת מוצרים עצומה למחסן, סוגי משלוחים שונים, חישובים וכו '. להיפך, כל מה שצריך למתחילים הוא אתר אינטרנט או דף נחיתה איכותי שבעזרתו הוא יכול לפרסם מוצר ולהרוויח כסף על ההבדל בין מחירים סיטוניים לקמעונאיים. בתיאוריה הכל נראה כך, אך במציאות ישנם כמה הבדלים שעליהם יעסוק מאמר זה. נתייחס לדרופשיפינג כמודל חנות. בואו נדגיש את ההיבטים החיוביים והשליליים בכיוון זה.
בעבודה כחברת דרופשיפינג, יש לך שני יתרונות ייחודיים:
אינך צריך מחסן ונקודות לוגיסטיות, וגם אתה לא מחובר בשום אופן למוצר שאתה מוכר. הספק אחראי למסירה ולתיעוד. אתה, כמפרסם, מרוויח את אחוז המכירה שלך.
כפי שזה נראה, דרופשיפינג היא דרך קלה ורווחית להרוויח כסף. זה לא לגמרי נכון. כן, אתה לא צריך לשכור כוח אדם ענק, שיהיה לך מקום למחסן, לחפש מובילים וכו '. אך החסרונות הקיימים בעבודה על דרופשיפינג חופפים לרוב את כל ההיבטים החיוביים של עבודה בכיוון זה.
רבות מהנקודות שעליהן נדון אינן ברורות לכל המתחילים. בגלל זה, רבים נשרפים ואינם מצליחים בעסקי האינטרנט.
מודל הדרופשיפינג אינו מתאים לחלוטין למי שמתעניין בעסקים גדולים. ואכן, לעתים קרובות, הסחורה בדגם זה היא סינית ואינה איכותית במיוחד. לעתים קרובות אתה יכול להיתקל במשווקים שמרוויחים כסף כמוך. הם קונים מוצרים סיניים זולים ומוכרים אותם מחדש במחיר גבוה יותר דרכך. המוצרים שלהם הם לרוב מוצרי בית רגילים. והמגוון ברוב המקרים אינו מבריק בכמות מיוחדת. ישנם גם ספקים מקומיים. אבל יש מעט מאוד מהם. וגם המוצרים שלהם הם כל כך כך.
לסיכום, אני רוצה לומר שאין הרבה ארגונים אמינים כמו שהיינו רוצים. יחד עם זאת, המוצר לא תמיד בעל איכות טובה.
בעת מכירת מוצר, אתה תמיד מבטיח ללקוח איכות גבוהה. אך לעתים קרובות זה קורה שלא כך הדבר. אינך רואה את הדבר שאתה מציע. ולפעמים, כאשר מגיעים אל הלקוח, יתברר שזהו הצבע הלא נכון או הגודל הלא נכון וכו '. יש פעמים שהספק שוכח ממך לגמרי, והלקוח מחכה ומחכה בזמן הזה. מסתבר שכל האחריות מוטלת עליך. עיכובים, סחורות בלתי הולמות – כל זאת באחריותך.
לעתים קרובות דגם הדרופשיפינג אינו מגוון כלל מבחינת האספקה. ברוב המקרים, הלקוח מחכה לסחורה שלו זמן רב מאוד ויכול לקבל אותו רק במזומן במשלוח. ואם לקוחות מעיירות קטנות עדיין נאמנים לעיכובים, אז לקוחות מערים גדולות לא יסבלו זאת. בנוסף, ייתכן שלא יתקבלו מוצרים באיכות נמוכה, ולא תישאר לך כלום. לפעמים, אחוז הסחורות שלא נגאלו פשוט עצום. כמובן שתאמר שלחנויות רגילות יש מקרים כאלה, אך שם הם לרוב מוזהרים מכך בשלבים המוקדמים של ההזמנה.
בשל העובדה שבדרופשיפינג אתה מזמין מוצרים כל הזמן מספקים שונים, אין לך שום אפשרות להפוך את הצ'ק הממוצע גבוה ממה שהיית רוצה. לעתים קרובות לקוח פשוט לא רוצה להזמין מוצר מכם בשל העובדה שהוא יצטרך לחכות לו בנפרד.
הספק שעובד איתך כבר מנפח את מחירי המוצרים. יחד עם זאת, אתה גם צריך להוסיף עמלה, כדי להרוויח לפחות משהו. ולפעמים, זה פשוט לא משתלם שהלקוח יקנה ממך סחורה.
יזם שקונה סחורות בכמויות גדולות ואז מוכר אותן מחדש נמצא במצב טוב יותר ממך. אחרי הכל, המחירים שלו הרבה יותר נמוכים, וגם אם הוזמן אצלכם מוצר מסוים, אז יש סיכוי גדול שזה פשוט-על-פשוט לא ייגאל בדואר.
אם יש לך לפחות מאגר לקוחות, אז הוא אוטומטית הופך להיות לא שלך, אלא הספק איתו אתה עובד. בהתאם לכך, עם הזמן הספק יתחיל למשוך את הלקוחות שלך באופן עצמאי, ולא תישאר לך כלום. כל העניין של דרופשיפינג הוא שהלקוח עובד כל הזמן עם ספקים שונים, מה שהופך כמעט בלתי אפשרי עם אותו קהל לקוחות. לכן, במוקדם או במאוחר, הספק יתחיל להשתמש בקהל הלקוחות שלך מבלי לערב אותך. אכן, בדרך זו הוא יחסוך הרבה.
יתר על כן, אינך יודע בדיוק, כיצד ספק משלים ומציב את ההזמנה. אומרים לך מה נמכר בשמך, אבל לעולם לא תדע איך זה יהיה בפועל.
כולנו מבינים היטב שכאשר לקוח אוהב מוצר, הוא תמיד רוצה להזמין משהו שוב באותה חנות. אז במצב הזה. הלקוח בתיעוד המשלוח יכול למצוא בקלות את שם החנות ששלחה לו את הסחורה ויצור קשר ישירות עם הספק. לפיכך, לא תהיה מעורב במכירות הבאות של לקוחותיך.
מכיוון שיש מעט מאוד ספקי dropshipping, בהחלט לא תוכל לקבוע תנאים משלך. ואם הספק רוצה להעלות את המחיר, אז לא תוכל למנוע ממנו לעשות זאת. והכל מכיוון שמוצר כזה, סביר להניח, לא תוכלו למצוא בשום מקום עקרונית, ואף יותר מכך במחיר זול יותר. מסתבר שאתה לא עובד בשביל עצמך, אלא בשביל ספק. הוא האחראי, והוא מציב את התנאים שבהם אתה רוצה או לא, אבל אתה תסכים. עובדים אצל ספק, רק שירותי פרסום תלויים בך, לא יותר.
למתחילים, המודל העסקי הזה בהחלט מתאים. כאן תוכלו להבין מהן מכירות, לצבור את הניסיון הדרוש ולהרוויח את הכסף הראשון שלכם במכירות. אבל עבודה בדרופשיפינג במשרה מלאה היא טיפשית. אחרי הכל, גם אם המכירות שלך מתחילות טוב, זה לא אומר שעם הזמן הן גם ימשיכו.
לא תוכל להרוויח הרבה כסף. אחרי הכל, הכל לא תלוי בך, אלא בספק שאיתו אתה עובד. כמו כן, במקרה זה, כל הבעיות נופלות על כתפיך.
בהתאם לכך, קהל הלקוחות יהיה קטן, והביקורות יהיו הרבה יותר טובות. אם אתה מחשיב dropshipping כעסק ראשוני, אז זה בהחלט יועיל לך.
אבל באופן קבוע, אתה צריך לחפש עסק הרבה יותר רווחי.